להיות טייס



רוצה להיות טייס?

עכשיו יותר מאי פעם זה הזמן ללכת בכיוון קרירה בטיס.
גם אם לא סיימת קורס טיס בחיל האוויר סיכוייך למצוא עבודה בתחום עולים מיום ליום .
כמה מגמות ושינויים בשנים האחרונות הביאו למחסור בטייסים בארץ ובכל העולם.

השוק המקומי:
3/2008
במשך ה10 שנים האחרונות מס' הטייסים האזרחיים (שאינם בוגרי חיל האוויר) הטסים בחברות התעופה בארץ הולך ועולה.
חברת אל על היא כבר לא נחלתם הבלעדית של טייסי חיל האוויר וכיום טסים בה מספר לא מבוטל של טייסים שרכשו את הכשרתם בשוק האזרחי.
לאחרונה נפתחו קורסים לחברות התעופה ארקיע וישראייר אליהם התקבלו טייסים אזרחיים רבים. חלק מהטייסים האזרחיים שהתקבלו הם בעלי מס' נמוך יחסית של שעות טיסה וניסיונם הוא בעיקר על מטוסי ססנה קטנים.
גם חב' ק.א.ל המטיסה מטוסי ג'מבו 747 פתחה קורס והיא מגייסת כ 10 טייסים חדשים וגם הפעם חלקם הגדול אינו יוצא ח"א.
חב' תמיר המפעילה טיסות פנים ארציות לצפון הארץ וכן טיסות ליעדים באגן הים התיכון
גייסה לפני כשנה 10 טייסים שאינם בוגרי ח"א. לאחר שנה חלקם עברו לחב' ארקיע וק.א.ל.
בשוק מטוסי המנהלים גם כן טסים טייסים "אזרחיים" רבים.


1/2010

בשל המשבר הכלכלי העולמי כמות התיירים בארץ פחתה וכך גם כמות הטיסות והדרישה לטייסים,
כיום קיימים סימני התאוששות, מספר הטיסות הולך וגדל, גם שוק מטוסי המנהלים מתאושש ונוספו בחודשים האחרונים מספר מטוסי מנהלים חדשים,
השוק במגמת עליה והדרישה לטייסים תלך ותגדל,
להערכתי בתוך כשנתיים, טייסים רבים יהיו חסרים לשוק התעופה בארץ .
זה הזמן להתחיל! מי שיתחיל היום יהיה עם הרישיונות המתאימים כשהיו חסרים טייסים,
הרכבת מתקרבת לתחנה מי שיהיה עם "הכרטיס הנכון" יעלה, מי שלא, יישאר בתחנה.



הדרישה לטייסים רק גדלה והולכת ויש לה מס' סיבות:

• התפתחות שוק התיירות וגידול בנפח הנוסעים.
• הגדלת מס' יעדי הטיסה. כדוגמת הקו החדש של חב' ישראייר לארה"ב.
• הצמיחה הכלכלית מגדילה את נפח טיסות העסקים והמטען.
• ההתפתחות בכלכלה וריבוי אנשי העסקים המפעילים מטוסי מנהלים יצרה גידול בשוק עבודה זה.
• כניסה של חב' LOWCOST מגדילה את נפח השוק.
• פרישה לפנסיה של טייסים מבוגרים.
• פחות טייסי ח"א מצטרפים לתעופה האזרחית, לכך יש מס' סיבות:
חוזי שירות ארוכים יותר בחיל האוויר לאחר שינוי במתכונת קורס הטייס והארכתו, הדבר יגרום בעתיד לעוד פחות טייסים שיצטרפו לתעופה האזרחית בשל הפיתוי הגדול להשלים חוזה עד לפרישה בגיל פנסיה (לטייסים גיל 40). כמו כן הרבה מהטייסים הפורשים מחיל האוויר מעדיפים היום את שוק ההייטק בו מוצעות להם הצעות מפתות הרבה יותר, לאומת זאת החוזים המוצעים לטייסים באזרחות פחות מפתים היום מבעבר ותנאי הקבע ברוב המקרים טובים יותר.

השוק העולמי

גורם נוסף ומשמעותי מאוד לשוק העבודה בחברות התעופה הוא ההתפתחות הכלכלית המואצת במדינות דרום מזרח אסיה : סין, קוריאה, ויטנאם, תאילנד, הודו וכו' במדינות אלה הגידול בתיירות ובמסחר הביא עימו לגידול מהיר בהיקף הטיסות וגדילה משמעותית בחברות התעופה, מאידך גיסא אין למדינות אלה טייסים להטיס את מס' המטוסים הרב שרכשו. לטובת העניין , נרתמו חברות תעופה במערב המגייסות טייסים מכל העולם למלא את השורות בחברות היעד במזרח הרחוק . בשל כך הדרישה לטייסים היום רבה מאוד ואלפי טייסים עדיין חסרים.
טייסים הטסים בחברות תעופה אלה זוכים לתנאים טובים, הם יכולים להמשיך לגור במדינת מוצאם והם באים לתקופות עבודה של כשבוע עד עשרה ימים וחוזרים למקום מגוריהם למשך מס' ימים וכך הלאה.
הטיסות לבסיס האם כמובן ממומנות ע"י המעסיק. כך שטייס ישראלי יכול לגור בארץ ולעבוד בחברת תעופה בתאילנד או בסין.
כטייס, העולם הוא באמת כפר גלובלי וניתן לעבוד כמעט בכל מקום.
מס' טייסים ישראלים טסים בימים אלה בחברות אלה,
גם אתה יכול לעבוד בעבודה מדהימה זו, זה תלוי רק בך...
במידה והמחסום הכלכלי הוא שמונע ממך את הגשמת החלום, גם כאן יש לי חדשות,
בראיה כוללת הכנתי תכנית כלכלית שיכולה להתאים למי שמעוניין להיות טייס בחברת תעופה.


למעוניינים בקריירה בטיס, אני מציע את החבילה הזולה ביותר, מבין בתי הספר לטיסה.
לנרשמים תבנה תכנית טיסות המתבססת על מסגרת זמן ועלויות.
יש לנו את הידע והקשרים "לחבר" אתכם לחברות התעופה
הזהרו מאקדמיות לטיסה הדורשות הרבה כסף עבור רישיון טיס ,
גם כך קורס טיס אזרחי הוא לא זול ואין סיבה לשלם מעבר לדרוש..

 

אני מאמין שכסף לא צריך להיות היום המכשול,
לך לפי הפתגם: If there is a will there is a way
אם יש רצון יש דרך !


מתוך כתבה בYNET

נשמע כמו משימה בלתי אפשרית? חלום יקר מדי? אולי. אבל בשדה התעופה הקטן של הרצליה מסתובבים כמה עשרות אנשים שמדי שנה משלימים את המעגל ומצטרפים לחוג דורשי העבודה בשחקים. לא כולם ממהרים להצטרף לחברת תעופה גדולה. חלקם עושים את צעדיהם הראשונים כטייסים מסחריים בחברות התעופה הקטנות בעיקר בטיסות שידורי רדיו, טיסות רומנטיות, שירות של מוניות אוויר וטיסות מנהלים בארץ וליעדים הקרובים, קפריסין, יוון, ירדן ומצרים.

עם קצת מזל, עיקשות ונחישות, אפשר להפוך גם לטייס פרטי של אחד מאנשי העסקים הישראלים שמחזיקים במטוס פרטי (ראו מסגרת נפרדת). למי שיש בחשבון הבנק כמה מיליוני דולרים כדי להחזיק במטוס סילון פרטי, יש גם כסף לשלם משכורת (לגמרי לא רעה) עבור צוות ההטסה (בדרך-כלל שני טייסים בחוזה ועוד כשני טייסים על תקן של פרילאנס).

כדי להטיס את הצעצועים היקרים הללו, שאומנם נראים כמו האח הקטן של הג'מבו אבל טסים באותה מהירות ונוחות, צריך לעשות עוד כמה רשיונות טיסה והגדרים, ביניהם גרופ סי למנוע סילוני, ובהמשך LTP , רשיון קברניטות בנתיבי טיסה בינלאומיים.

מי שהצליח להשלים את כל המעגל הארוך הזה, להגשים חלום ואף להפוך את התחביב היקר למקצוע (בשכר נאה ביותר) הוא ניר אושרוביץ מחברת התעופה מונאייר, בקושי בן 30, שבנוסף להיותו מדריך טיסה פרטי וטייס מסחרי בחברת מונאייר, מטיס את אחד ממטוסי הצ'לנג'ר שחונים בנתב"ג, כטייסו הפרטי של אחד מאנשי העסקים הישראלים.

אושרוביץ, שהצליח להגשים את החלום במלואו, החל את הרומן שלו בשחקים כבר בגיל 17. יחד עם רשיון נהיגה לרכב, הוא הוציא רשיון טיסה פרטי שליווה אותו לקורס טיס בחיל האוויר, שם הוא החזיק מעמד רק שנה. במהלך שירותו הצבאי כקצין בחיל האוויר, השלים אושרוביץ באופן פרטי את שאר רשיונות הטיס שלו, ומייד לאחר הצבא החל לעבוד כטייס מסחרי במונאייר - תחילה כטייס משנה, ולאחר שצבר מספיק שעות וניסיון - גם כקברניט. כיום, כאמור, הוא עובד במשרה מלאה כטייס סילון פרטי, כשיעדי הטיסה העיקריים שלו הם בקווים לאירופה, רוסיה ואפריקה.



היא הגשימה את החלום, היא לא הייתה טייסת בחיל האויר אך היום היא טייסת באלעל -
מירב שוורץ הטייסת הראשונה באלעל לכתבה מל
גדי אדן - נייד: 052-6890340 מייל: gadan2@gmail.com
Harmon-ya Design studio
לייבסיטי - בניית אתרים